Реконструкція Мосту Дружби в Тарту, Естонія: сміливе підвісне рішення від Layher

Реконструкція Мосту Дружби в Тарту, Естонія: сміливе підвісне рішення від Layher

Міст Дружби, збудований у 1981 році, є найдовшим мостом Естонії та важливим транспортним коридором, що з’єднує дві частини міста й покликаний забезпечувати комфорт усіх учасників дорожнього руху. Дотепер міст був зручним переважно для автомобілів, тоді як умови для пішоходів і велосипедистів залишалися далекими від безпечних. Рух поруч із автомобілями на високій швидкості був неприємним і небезпечним, тому багато велосипедистів просто уникали цього маршруту.

Після реконструкції Міст Дружби стане частиною велосипедної мережі Тарту та перетвориться на новий, якісний міський простір. Згідно з проєктом, конструкцію буде розширено з обох боків, щоб забезпечити безпечні пішохідні та велосипедні доріжки. Вони будуть відокремлені від проїжджої частини огорожею: двосторонні велодоріжки матимуть ширину 2,25 м і проходитимуть з обох боків мосту, а ширина пішохідних доріжок становитиме 2 м.

У процесі будівництва передбачено посилення балок мосту, ремонт їхніх стиків, заміну елементів огорожі, монтаж гідроізоляції та оновлення освітлення.

Для ремонту та посилення балок генеральна підрядна організація замовила проєкт будівництва риштувань. Основними складнощами стали великі прольоти, значна висота конструкції та естетичні обмеження. Інженери Layher зіткнулися з усіма цими викликами: довжина мосту становить майже 100 метрів (три секції по 33 м), а висота над рівнем води — 12 м. Однією з ключових вимог було забезпечити мінімальну висоту допоміжних конструкцій, адже річка є судноплавною.

Щоб задовольнити всі технічні й експлуатаційні вимоги, інженери Layher розробили проєкт підвісної платформи. Він передбачав створення 3D-моделі риштувань і мосту та виконання статичних розрахунків. Як несучі елементи було обрано алюмінієві ферми — легкі, міцні та зручні в монтажі.

Опорні вежі риштувань зібрали на самому мосту, після чого до них підвісили несучі ферми майбутньої робочої платформи для доступу до нижньої частини конструкції. Збірка ферм відбувалася на землі, а підйом до проєктної висоти здійснювали вручну, без використання спеціальної техніки. Завдяки підвісному рішенню Layher усі вимоги замовника були виконані, і реконструкція мосту просувається згідно з графіком.