❓
А як складаються рамні риштування в контейнер? Контейнер можна ставити один на одиний?
💬
Що стосується логістики, рамні риштування дуже зручно складати в морські контейнери. Вертикальні рами ставляться в пакети, які формуються по висоті контейнера, горизонтальні та діагональні зв’язки укладаються паралельно стінкам, настили – штабелями з урахуванням допустимого навантаження на підлогу. Таким чином усі елементи максимально компактно заповнюють контейнер, а монтажні пакети легко діставати без перевантаження.
Окремо хочу відзначити, що наші конструкції завжди транспортуються відповідно до матеріал-листів. Це дозволяє оптимізувати завантаження транспорту і не возити зайвий матеріал, що в результаті забезпечує економію логістики.
Що важливо – стандартні морські контейнери вже сертифіковані на можливість штабелювання. Тобто, один контейнер можна ставити на інший, але тільки за умови, що:
- це морський контейнер заводського виконання,
 
- він у справному технічному стані,
 
- штабелювання виконується з використанням штатних кутових замків (twistlocks),
 
- враховується допустима вантажопідйомність (стандартно контейнер витримує 6-8 одиниць зверху).
 
Якщо всі ці умови витримані, то рамні риштування можна складати й перевозити в морських контейнерах, при цьому транспортування відбувається максимально ефективно і без перевезення надлишкових матеріалів.
Я завжди наводжу приклад одного з найбільш показових проектів – готель Panorama у Вільнюсі. Стояло завдання не закривати фасад, оскільки готель має панорамні вікна і це важливо для комфорту гостей. Ми застосували комбінацію Allround, TG 60 та FW-системи, що дозволило реалізувати нестандартні прольоти і водночас зберегти естетику фасаду.
Але, як часто кажуть у нашій сфері, краще один раз побачити, ніж багато про це говорити.
❓
У якому порядку потрібно збирати діагоналі – шахматним порядком?
💬
Що стосується порядку встановлення діагоналей у риштуваннях, тут важливо розуміти конструктивну схему самої системи. Згідно з технічними вимогами Layher, діагоналі повинні встановлюватися кожен п’ятий крок по висоті.
Діагональ – один із найважливіших елементів жорсткості конструкції риштувань. Тому точний порядок установки може варіюватися залежно від конкретного проєкту, але завжди має бути достатньо діагоналей для забезпечення стабільності всієї системи.
Неможна сказати, що шаховий порядок не допускається, але ми все-таки рекомендуємо або закривати діагоналі на п’ять прольотів у вигляді зигзагу, або все ж встановлювати діагоналі кожен п’ятий крок. Такий підхід забезпечує оптимальну жорсткість конструкції і безпеку під час роботи.
❓
Які обходи консолями для балконів, дашків, виступів?
💬
У практиці фасадного будівництва виступаючі елементи – балкони, під’їзди, дашки – це абсолютно типове завдання. У Layher є низка рішень, які дозволяють грамотно обходити такі перешкоди.
По-перше, саму конструкцію риштувань можна спроєктувати так, щоб обходити виступаючі частини, наприклад, у вигляді так званої П-форми.
По-друге, у нас є широкий вибір консолей із вильотом від 0,39 м до 1,09 м. Вони дають змогу без проблем перекривати виступаючі елементи й водночас зберігати робочу зону зручною та безпечною.
Крім того, за потреби можна застосувати системи Lattice Beam, які дозволяють будувати прольотні конструкції, тим самим обходячи більші перешкоди або створюючи вільний простір під ними.
❓
У якій послідовності ставляться драбинки на поверхи на рештувані?
💬
Послідовність встановлення драбин на поверхи риштувань, по суті, не відрізняється від монтажу настилів. Сходинки інтегровані безпосередньо у настили з люками ще на заводському етапі, хоча за потреби вони, звісно, знімаються. Це зроблено для зручності монтажу та ефективної роботи на об’єкті.
Водночас існують європейські норми, які регламентують кількість драбин по довжині риштувань. Це напряму пов’язано з вимогами до евакуації. Як правило, драбини передбачаються кожні 20-40 метрів уздовж фасаду.
❓
Яка максимальна висота збирання конструкції?
💬
Якщо говорити про максимальну висоту збирання конструкцій, то, по суті, обмежень немає. Риштування можна монтувати на будь-яку висоту, усе залежить від конструктивних рішень і розрахунків.
Для нас абсолютно не рідкість виконувати збірки вище 100 метрів на промислових об’єктах. Інша справа, що для таких конструкцій потрібні більш детальні інженерні розрахунки.
Тому відповідь проста: технічно можлива будь-яка висота, але зі зростанням конструкції зростає і складність проєктування.
❓
Чі можна прив’язувати до риштувань мотузки для спуску, методом промислового альпінізму?
💬
Відповідно до норм, для промислового альпінізму повинні використовуватись спеціальні анкерні точки, передбачені в конструкціях будівлі або на даху. В окремих випадках можна застосувати елементи Layher, як анкерні пристрої, але це завжди має бути підтверджено розрахунками і технічною документацією.
І тут важливо зробити акцент: якщо йдеться про підхід «ну нам захотілось – ми й зробили» і закріпили мотузку, де заманеться, то відповідь однозначна – ні. Конструктивно таке рішення можна передбачити, але робить це виключно інженер, який виконує розрахунок і закладає правильні точки кріплення.
Отже, мотузки альпіністів не можна кріпити до стандартних елементів риштувань без інженерного рішення. Це завжди має бути передбачено проєктом і підтверджено фахівцем.
❓
Чи є якась система між риштуванням, коли немає можливості їх скласти? Приклад, як міст – між опорами.
💬
Звичайно. І більше того, я вам скажу, що це досить поширена практика. Адже дуже часто потрібно обходити вітрини або великі вікна, де немає можливості встановити риштування на землю.
Layher дає можливість робити прольоти між опорами від 6 метрів і більше. Для цього існують спеціальні елементи, такі як Lattice Beam. Я б навіть сказала, що це базовий елемент фасадних систем.
А якщо говорити ширше про можливості Layher, то завдяки комбінаціям із системами Allround, FW та іншими, ми можемо реалізувати складні інженерні рішення й перекривати значно більші відстані, створюючи фактично мостові конструкції між опорами.